خیال کردند ایران هم گرجستان است!/ احمقها خیال کردند جمهوری اسلامی، ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاس
نوشته شده توسط : alipour

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۳۸۸، در خطبه‌های نماز جمعه، به موضوعات مهمی اشاره فرمودند .

گفتگوها مقام معظم رهبری در این خطبه‌ها به نقل از KHAMENEI .IR،
به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
و الحمدلله ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نتوکّل در مقابل و نستغفره و نصلّی و نسلّم علی حبیبه و نجیبه و خیرته فی خلقه نگهدارنده سرّه و مبلّغ رسالاته بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم‌ المصطفی محمّد و علی اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةالله فی العالمین و السّلام علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین .
قال
الحکیم فی کتابه: «هو الّذی انزل السّکینة فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم و لله جنود السّماوات و الأرض و کان الله علیما حکیما» (۱)
همه‌ی برادران و خواهران عزیز را توصیه میکنم و دعوت می کنم به رعایت تقوای الهی و توجه به خدای متعال و دل دادن به عفووبخشش و تفضل الهی در همه حالا . در‌صورتی‌که ما تقوای آفریدگار را پیشه کنیم، در‌صورتی‌که در تمامی حال دل را به پروردگار متوجه کنیم، حضور خود در پیش‌رو سرشت مقدس خدا را از یاد نبریم -که معنای حقیقی و واقعی زهدوتقوا همین است- یقیناً برکات الهی، عفو و بخشش الهی، کمک الهی مشتمل بر هم اکنون ما خواهد شد . در نماز جمعه‌ی هر هفته دلهای نمازگزار و متوجه به پروردگار متعال باید این راستی را، این معنای شگفت‌انگیز را با خویش مرور کند؛ زهد و تقوا را به خود تلقین نماید .

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

 

 

این روز ها از یک طرف به ایام به دنیاآمدن باسعادت صدیقه‌ی کبرا فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) متصل و مربوط است، و از یک طرف به روزها مغتنم و ذی ارزش ماه رجب؛ وقت ذکر است، وقت دعاست، وقت توجه می‌باشد . این آیه‌ای که من تلاوت کردم، به مؤمنان بشارت می دهد و نزول سکینه‌ی الهی را یاداوری مینماید . سکینه یعنی ادب در پیش‌روی تلاطمهای گوناگون روحی و اجتماعی . این آیه مربوط به حدیبیه است . در ماجرای حرکت فرستاده اکرم از مدینه به سمت مکه با تعدادی صد نفر از یاران و اصحاب خود به قصد عمره -در سال ششم از هجرت- حوادثی پیش آمد که از یک سری جهت موجب طوفانی شدن دلهای مؤمنان بود . از یک طرف، دشمنان با نیروی مجهزی آنان را محاصره کرده بودند؛ اینها از مدینه دور بودند -حدیبیه نزدیک مکه است- نیروهای معاند متکی به عقبه‌ی مکه بودند، نیرو داشتند، سلاح داشتند، جمعیت دوچندان داشتند؛ این یک طرف قضیه بود که موجب اضطراب میشد، موجب تشویش برای بخش اعظمی از مؤمنین میشد؛ از طرف دیگر، پیغمبر اکرم بر طبق آن سیاست عظیم مکتوم الهی -که آن‌گاه برای کلیه صریح شد- در مقابل کفاری که آمده بودند در پیش‌روی او، در مواقعی کوتاه آمد؛ گفتند اسم «رحمان و رحیم» را، «بسم الله»، را از این متن حذف کنید، پیغمبر قبول کرد؛ و یک سری موضوع از این قبیل پبش آمد . این نیز دلهائی را مشوش کرد، مضطرب کرد، به شک وتردید انداخت .

در یک چنین مواقعی که این اضطرابهای متفاوت -چه به نظر مسائل شخصی، چه به حیث مساله اجتماعی- برای مؤمنینِ به اسلام پیش می‌آید، اینجا بایستی در انتظار سکینه‌ی الهی بود؛ آنوقت میفرماید: «هو الّذی انزل السّکینة فی قلوب المؤمنین»؛ پروردگار دلها را قرص کرد، ادب به آنها داد، آنان را از تلاطمهای روحی برحذر و برکنار داشت و مسلمان ها از نظر روانی، به خاطر این آرامشی که پروردگار به آنان داد، راحت شدند . آنوقت نتیجه‌ی این سکینه‌ی الهی و ادب روحی این میشود که: «لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم»؛ آنوقت بذر ایمان در دل آن ها عمیقتر میروید، نور ایمان دل آنان را بخش اعظم روشن میکند؛ ایمان آنان عمیقتر میگردد . این می‌باشد که برای یک مجموعه‌ی مسلمان، مجموعه‌ی مؤمن با اهمیت می باشد که به آفریدگار حسن ظن داشته باشد، بداند که معبود کمککار اوست، بداند که آفریدگار پشت راز رهپویان منش حق هست . زمانی دلها قرص شد، گامها هم محکم میشود؛ وقتی گامها استوار شد، رویکرد به‌آسانی طی میشود، به هدف نزدیک میگردد .

مدام دشمنان اسلام خواسته‌اند دل مسلمانها را مشوش و مضطرب نمایند . در ارتفاع تاریخ اسلام موردها متعددی پیش آمده است، گذشته از اسلام هم در قضیه حرکتهای عظیم جهادی پیامبران پیشین از فرستاده مکرم، مؤمنینی که توانستند ایمان خودشان را استوار نگه دارند، متانت روحی پیدا کردند . این وقار روحی حرکات آنان را در اختیار جهت ایمانی قرار داد؛ مشوش نشدند، مضطرب نشدند، رویکرد را گم نکردند؛ زیرا در هم اکنون تشویش و اضطراب، پیدا کردن راه و روش درست مشقت بار می شود . انسانی که از متانت روحی برخوردار است، صحیح تاءمل میکند، صحیح تصمیم میگیرد، صحیح جنبش می نماید . اینها نشانه‌های عفو الهی هست .

امروز جامعه‌ی انقلابی ما، مردمان مؤمن ما، نیاز به این دارا‌هستند که این ادب را، این سکینه را، این طمأنینه و آرامش را در خودشان هرچه عمده به وجود بیاورند . «الا بذکر الله تطمئن القلوب» .(۲) خاطره خداست که دلها را در ماجراهای طوفانی دنیا و زندگی محافظت میکند . یاد آفریدگار را مغتنم بشمارید . ایام ماه رجب -همانطور که گفتیم- نزدیک میباشد . دعاهای ماه رجب یک دریائی از معرفت میباشد . در دعا تنها این نمی باشد که آدم دل را به آفریدگار نزدیک میکند؛ این هست، فراگیری نیز هست . در دعا نیز آموختن است، نیز پاک کردن هست . دعا هم ذهن را -این دعاهای مأثور از ائمه (علیهم‌السّلام)- واضح میکند، حقایقی را، معارفی را به ما میآموزد که در زندگی به آن‌ها نیاز داریم، و نیز دل را متوجه به معبود می‌کند . ذکر الهی را خیلی می بایست مغتنم بشمرید . همین نماز جمعه‌ی شما مصداق ذکر الهی هست . «فاسعوا الی ذکر الله» .(۳) در اینجا آنچه بر دل شما، بر لهجه شما، بر حرکات شما بایستی غالب باشد، خاطره خداست . دل به خاطره خدا، لهجه متذکر به اسم مقدس پروردگار، حرکات دست و پا و جسم نیز حرکاتی در جهت یاد خداوند و اطاعت دستورات الهی . این چیزی که مسئله نیاز یکایک ماست، همین می‌باشد .

 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

اینجانب به شما عرض بکنم از نخستین انقلاب تا روز جاری -که سی سال میگذرد- در حادثه ها گوناگون، حوادثی که بعضی از آن‌ها میتوانست یک ملت را، یک نظام را از جا بکند، میتوانست یک میهن را دچار دریای طوفانیای بکند که ندانند چه مینمایند و چه بایستی بکنند -همین طور که میبینیم در برخی از کشورهای همسایه‌یمان- برای این مرزوبوم پیش آمد، البته این کشتی پایدار که متکی به ایمانهای شما، به اراده‌ی شما، به دل نورانی شما به ذکر آفریدگار متکی بود، در این طوفانهای متفاوت اندکاضطرابی پیدا نکرد . این نشانه‌ی عفو و بخشش الهی است؛ این نشانه‌ی تفضلات پروردگار به شما ملت عزیز می باشد .

مشمول تفضلات الهی شدن یک مسئله است، حفظ تفضلات و رحمت الهی یک مسئله‌ی دیگر می‌باشد . مبادا به خودمان مغرور بشویم؛ مبادا وقتی دست کمک پروردگار را که میبینیم، بگوئیم: «ما که مورد دقت آفریدگار هستیم» و از وظائفمان غفلت کنیم؛ مبادا خاطره آفریدگار از دلها برود . بخصوص به شما جوانهای عزیز در سراسر مملکت و هر جا که می‌باشید پهنا میکنم: جوانها! این دلهای پاک را، این دلهای نورانی را، این دلهای قابل انعطاف را مغتنم بشمرید؛ آن‌ها را با یاد معبود سیراب کنید؛ آنها را از ذکر آفریدگار مالامال کنید، که خدای متعال توجهاتش را و رحمتش را بر این ملت مستدام خواهد کرد . و شما بدانید -من روز جاری عرض میکنم- آنجوری که من دارم میبینم این ملت را و آنجوری که مطلعم از تاریخ گذشتگان خودمان در این سرزمین و در دیگر کشورها، اینجانب مطمئنم و باور دارم این ملت به موفقیت الهی، به حول و قوه‌ی الهی، به تمام اهداف بلند خویش دست خواهد یافت .

این فضای معنوىِ جامعه را قدر بدانید، مبادا هیجانهای سیاسی ما را از پروردگار غافل کند؛ مبادا بگومگوهای گوناگونی که در یک میهن پیش میاید -که در بین یک ملت آزاد یک فرمان طبیعی است- ما را غافل کند، ندانیم به کجا می‌خواهیم برویم، ندانیم چه گونه می‌خواهیم برویم . این انقلاب از نخستین بر پایه‌ی ایمانهای پاک و صادق استوار شد و ادامه‌ی این شیوه نیز بر همین پایه‌ی استوار قرار خواهد داشت .

 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

با وجود این همه عوامل انحراف، بحمدالله ملت ما مؤمنند، خدادوستند، دین‌شناسند، به معنویت علاقه‌مندند . روز جاری جوانها در دنیائی که مادیگری بر آن قاضی است، غرق در حیرت و آشفتگیاند؛ دوری از معنویت آنان را در گیر آشگفتی کرده است؛ نمیدانند چه بکنند؛ متفکرانشان هم مانده‌اند؛ و بعضی از آن‌ها فهمیده‌اند که شیوه اصلاح کارهایشان مراجعه به معنویت می باشد . ولی چه گونه می توانند معنویت از دست‌رفته را، معنویتی را که دو قرن می باشد در کشورهای غربی دائماً با وسائل متعدد کوبیده گردیده است، می خواهند برگردانند؛ فعالیت آسانی نمیباشد . ولی ملت ما اینجور نمیباشد . ملت ما در این مجرای عظیم معنویت جنبش کرد، با معنویت توانست یک انقلابِ با این عظمت را به برد برساند، با معنویت توانست در این دنیای مادی یک نظام اسلامی را که متکی به معنویت است، برافرازد، پایه‌های آن را محکم نماید و آن را در پیش‌رو تهاجمها و طوفانهای مختلف محافظت نماید . ملت ما یک نبرد هشت ساله‌ی ناخواسته را با تکیه‌ی به همین معنویت توانست با سر بلندی و موفقیت طی نماید . روز جاری نیز جوانهای ما اکثراً جوانهای مؤمن و معنوی هستند . حتّی آن افرادی که بظاهر گرایش معنوی در سیمای آن ها نیست، انسان در مواقع اساسی میبیند دلهایشان متوجه خداست . بارها من پهنا کرده‌ام که در این شبهای قدر، در این روزهای اعتکاف، در این مراسم نماز عید فطر، چه افرادی، چه افرادی که آدم گمان نمیکند، دلهایشان را متوجه معبود مینمایند .

پروردگارا! تو را به قرآن سوگند میدهیم، تو را به ائمه‌ی هدی (علیهم‌السّلام) و نبی مکرم سوگند میدهیم دلهای ما را از معنویت بیش از پیش انباشته بفرما . پروردگارا! دست ما را از قرآن و از اهل بیت کوتاه نکن . پروردگارا! زهد و ایمان و سکینه‌ی الهی را بر دلهای این ملت بلندمرتبه نازل کن . پروردگارا! این ملت مقتدر و مظلوم را در پیش‌رو دشمنانش به پیروزی برسان . پروردگارا! دلهای ما را متوجه به خود نگه دار . پروردگارا! آنچه میگوئیم، آنچه میکنیم، برای خودت و در خط مش خودت قرار بده؛ و از ما قبول بفرما . پروردگارا! سلام ما را به پیشگاه ولیات و حجتت و عبد صالحت حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) برسان؛ دعای آن بزرگوار را در حق ما مستجاب بفرما .
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌





:: برچسب‌ها: پایشگر,خبر ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: